Monday, December 04, 2006

rey de raï





I've (finaly) found the arabic song that is sampled
in the intro at one of the best songs this year
Amerie ft. Willy Denzey & Six Coups Mc - Crunk Didi (Losin' You)!
it's:
Cheb Khaled - Didi an old "raï'n'b" from the early 90's!
don't forget to check out the video HERE!
and HERE as live-version!
a very friendly kurdic pizza baker served me all
this knowledge with three good pizzas + salad @la bamba.

well well. later later.

(
ok. det här är hur töntigt som helst.
men man är ju bara den man är, vidskeplig
jävel syftar jag på där. igår blev jag
nämligen spådd av min brors flickvänn. med
sånna kort ni vet! de stämde ganska bra in på,
mig eller vänta, det stämde läskigt mkt på
vissa punkter. ok jag är inte helt blåst
jag vet hur de använder sig av språket på
bästa möjliga sätt för att låta kryptiskt
träffande fastän formuleringarna är otroligt
lätt-tolkade. det är ju inte mer sensationellt
än att slå en sexa på en tärning, än att få
ett spåkortsutslag som låter som ens livs historia.
läskigt det där, hur lättköpt och needy man kan
va som människa! skamligt. därav fanatisk religon.
eller är det så farligt att tro? jag behöver tydligen
nåt sånt i den stilen...
)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home